fancyyyy

ligger i soffan på jobbet och latar mig , det regnar och är riktigt ruskväder ute. just nu vill jag egentligen bara hem , det hade varit underbart att bara krypa ner under täcket och mysa till en bra film , helst med peter vid min sida. 
när vi är ifrån varandra saknar jag han så ofantligt mycket...ska bli skönt att ha semester ihop nu. fyra timmar till sen är jag redo för tre dagar kiviks marknad och fyra dagar göteborg. 
tror det gör oss båda gott att bara chilla och ha kul , och framförallt att inte tänka på lägenheten. 

vi fick lite handlat i lördags när vi var på tur till malmö. det blev en polski mediamöbel (wtf kanske ni tänker tills ni ser hur cool den är hehe..nivån på kvaliteten återstår dock att se) lite hallmöbler och annat småpryttel. har bland annat införskaffat canvastavlor som jag har lite idéer med...

hela söndagen jobbade vi med att få klart köket. med liselott och håkan till hjälp fästade vi handtag , byggde klart högskåpet nu när vi äntligen fått rätt luckor till lådorna , tvättade ut och sist men inte minst tog bort den blå plasten! vi byggde också ihop byrån som ska vara i hallen samt tvättade alla täcken och kuddar. 
i och med att vi på morgonen där fick besked om att vi måste lämna lägenheten i gröstorp redan nu i veckan fick vi ju se till att tömma ut där snabbt som blixten. vi ska ju bort hela veckan och har ingen annan dag att hinna fixa det på. men som tur är hade jag redan packat i stort sett allt då det var bara att lassa in i bilen. 
önskar jag hade fotat kaoset som blev uppe i nya lägenheten sen så ni hade fått se den fula verkligheten av en flytt. omg. såg ut som ett bombnedslag ni vet sådär så man blir deprimerad bara vid synen av det. det var nog dels därför som jag röjde undan kvickt , och dels för att min andra halva redan hade tillräckligt med kaos där han satt och försökte fixa tvättmaskinen. 

men tillslut , när allt var på sin plats och det var undanröjt , blev det faktiskt riktigt bra ! är nästan så man längtar hem bara för att det är så fint.
känns dock lite konstigt ännu att säga hemma haha ,har nog inte vant mig vid tanken att detta är vårat hem. men jag älskar tanken på det och man riktigt njuter när man är där hihi
längtar tills allting är heeelt färdigt , men nu är det nära!! 

koncentrerad kille skruvar handtag :)

kolla vad som gömde bakom den blå plasten. 

en söt tröttis imorse i nya sovrummet

en av de rummen jag är mest nöjd med hittills är klädkammaren !!

💃

hur många har en sån här hemma ? hihi



fler bilder kommer eventuellt senare ikväll när jag kommer hem . ha de bra puss och kram!!!!





Kommentera här: