hem ljuva hem

tjim tjom ding dong ! :)))
nu har vi varit hemma några dagar sedan semestern och hunnit bo in oss lite. jag har jobbat hela veckan och har min enda lediga dag idag så peter har fått jobba själv i lägenheten de andra dagarna. han har satt upp lister och fixat lite andra grejer.  
dock är man inte gärna inne och fixar nu för nu har sommaren verkligen kommit till österlen. det har varit varmt och soligt varje dag så vi har varit och badat i havet efter jag slutat jobba. 
och när tillochmed en badkruka som jag badat är det bevis på hur varmt det är , även i vattnet!! 

idag har vi byggt en blomlåda av spillbrädor till mina tomater och gurkor. 






och så har vi städat källaren och burit upp de sista lådorna och packat upp dom. nu tar vi en paus och njuter av sommaren. först ska vi hälsa på peters farfar ove , sen tänkte vi dra till beachen och bada lite hihi. 
hoppas ni har det lika härligt som oss. 
xoxo 

hallen sett ifrån ytterdörren 

här ska det så småningom bli en garderob med spegelskjutdörrar. till vänster ska vi ha städskrubb.

klädkammaren , saknas bara rätt sladd till taklampan så vi kan sätta upp den också.

vårt mysiga sovrum!

här sover vi som kungligheter!

vi har också "byggt" och satt dit sängbord. de ska målas såsom väggen bakom. ovanför sängen blir en likadan hylla fast längre.

älskar köket!

fattas bara passbitar och socklar. vi ska också försöka få tag på ett litet barbord att ha till vänster i köket.


överallt är små gömda lådor bakom de stora lådorna. jättesmidigt!

peter har fått upp mediamöblen i vardagsrummet. 

fattas bara en hylla som ska sitta ovanför teven. men den åker nog upp ikväll :)

peter är sååå glad över att äntligen ha flyttat in ! lägg inte märke till den skruttiga gamla soffan , den är bara tillfällig hehe

"matrummet" längst in i vardagsrummet. 
tavlan som jag gjort av en canvastavla som jag häftat fejkzebrapäls på.

krokiga plonkor ger en lite skranglig blomlåda. men är väldigt nöjd ändå. denna är skapad av teamwork på hög nivå haha

Kommentera här: