närmar sig inflyttning woppaa

long time no see , men så blir det ju när man jobbar heltid och jobbar i lägenheten varje ledig tid. vi vill verkligen få det klart nu och jobbar därför på så mycket vi bara kan. de få minutrarna som blir över har jag valt att lägga på oss , mig och peter , för att för mig är det viktigt att vi inte glömmer bort kvaltitetstiden med varandra i allt lägenhetskaos. att börja ett förhållande med en totalrenovering är inget jag rekommenderar till någon , ska jag vara riktigt ärlig har det faktiskt varit väldigt påfrestande på oss. nu på sistone har det blivit väldigt sena kvällar och jag har känt mig trött både när jag lägger mig och när jag vaknar. hoppas ni har förståelse till att jag därför inte har uppdaterat er om hur renoveringen fortskrider. 

lillebror jesper var här och hjälpte peter att sätta dit järnen som duschen ska fästas i , och i helgen har peters mamma hjälpt peter att skrapa bort asfalten på golvet i hallen samt satt upp tapeterna på väggarna där. jag skruvade kökslådor och monterade dom. nu när hela köket i princip är färdigmonterat (exklusive vitvarorna) kan vi båda konstatera att det nog inte blir ikea kök nästa gång. tråkigt nog så har det fattats en hel del , vi fick fel luckor till ett skåp och alla papper/beskrivningar vi fått stämmer inte överns med varandra. bara massa kludd...
nu i veckan har vi köpt färg till hallen , först blev det heeeeeeeeeeeelt fel alltså jag ville nästan gråta när jag såg resultatet så vi fick åka tillbaka till jhl och köpa ny färg. när jag och livia målat på två lager av den blev det himla mycket bättre och inte så värst långt ifrån vad vi tänkt oss för kulör från början. 
golvet vi beställde till hallen för två veckor sedan levererades men var fel , och personligen kan jag tycka att det är lite märkligt hur ett så kallat proffsigt företag kan beställa rent fel golv när vi tydligt gett namn , artikelnummer och färg på govlet. men det är inget man kan göra något åt så det är bara att vänta på att det rätta golvet ska komma. 
nu i dagarna var även elektrikern här , KRYSS I TAKET , så nu är i stort sett all ström färdig och vi har fått ett elskåp. återstår att se när jag kommer dit ikväll om det går att tända lampan vi satt upp i sovrummet..

nu börjar listan på saker kvar att göra bli lite mer lätt räknad. det är golv i vardagsrum , hall och kök. tapet i köket. dörrar ska målas och få handtag. lister och foder ska upp. montera vitvaror. bygga hallgarderoben. en del smågrejer som bland annat mjukfogning och sätta dit den sista plonkan i taket i badrummet. 
det blir lite stirrigt , men vår målsättning är att kunna flytta in nästa helg , v28 när peter går på semester. så nu är det bara att lägga in högsta växeln för slutspurten :)
snartsnartsnart !!!

handukshängarna på plats!


och toarullehållaren i samma stil


duschen på plats och väl fungerande. järnen till glasen fästade. 

känslan av att kunna få rinnande vatten ur en kran ,,,,,,,,,,, obskrevlig!!

aka starkeadolf skrapar asfalt. hoppas att ingen nånsin hittar detta mög vid renovering. det krävdes både svett , lite tårar och en oxes muskelstyrka för att få bort detta som kan liknas med satans spya.
mor och son jobbar flitigt !


väggarna tapetserade och redo att bli målade.

vi har målat hela hallen i en rosenröd/beige varm färg som inte riktigt får sin rättvisa på bild


medan garderoben ska bli vit

vi tyckte det var så snyggt med blått så vi tänkte ha köket såhär ;)


med många kilo tålamod går det jättebra att montera ikeakök !


rätt så snitsigt med dessa dolda fack , så man slipper alla smålådor som blir så fult i ett annars rätt så minimalistiskt  kök som vi ändå har 


åtta lådor senare avgår jag som lådbyggare




spisen är på plats!!!!!!


och blandaren , känner mig redan lite kär i det nya köket hihi


peter och vigge har förberett för att kunna montera dit fläkten eller rymdraketen som det också ser ut som


och jag som inte är så händig gör vad jag kan. första hantverket på plats är min lilla sänghimmel som jag gjort av två spetsgardiner och två skira gardiner


sängarna redo att sovas i !
 
 
min stora kärlek ❤️ från när vi var på kristinehof förra fredan
 

Kommentera här: