pang i bygget

halihalå hoppas ni alla haft en bra midsommar ! 
själv jobbade jag somsagt 12 dagar i streck fram till midsommarafton , så var trött som en potatis när jag körde hem från jobbet på fredag eftermiddag. väl hemma mötte jag upp peter och så åkte vi till kivik för att se midsommarfirandet där samt se när jesper & livia sjöng. därefter åkte vi till svackadal för festligheter hos peters vän fille. det var mycket trevligt med alldeles lagom med folk , runt 50st :) 
jag & peter sov i hans bil och dagen efter fortsatte vi dricka öl och sätta in baslåda på min bil. på kvällen var det kulla premiär så vi trotsa regnskurarna som kom och åkte dit :))) 
summeringen av helgen är med detta sagt en väldigt lyckad midsommar med många goda vänners sällskap ! 

nu sitter jag här i lägenheten och är  dubbelbakis och försöker komma på vad jag ska berätta om . vad har vi gjort egentligen sedan jag skrev sist? känns som jag inte hunnit med mig själv den senaste veckan , liksom min kropp har varit delaktig i allt som hänt men mitt huvud försöker fortfarande hitta tillbaka till verkligheten. just nu är huvudet bara en stor mossklump. 

under veckan har vi mirakulöst nog hunnit med att åka iväg och kolla på golv , kakel och klinker. vi tänkte först handla på jhl men det blev alldeles för dyrt så vi körde till bauhaus där vi hittade ett helt annat kakel än vi tänkt oss. samtidigt hittade vi ett annat golv till vardagsrummet än det vi hittat på jhl för nästan femdubbla priset. 
det är klart att vi vill att det ska se bra ut och satsar mest på det , men samtidigt kan det såklart inte kosta hur mycket som helst. speciellt med tanke på att vi antagligen ändå inte kommer bo här 10-20 år till. 

20x40 plattor med räfflig yta , blir nog bra !

inte lätt när man är så kort så man knappt når ovanför bänkskivan :/

rejälla plonkor som ska täcka gullet i vardagsrummet !

fruktansvärt många timmar och några smärre felmomteringar senare stod stommen till sängen färdig. 

idag har vi satt upp sänghimlen , men ska göra några justeringar i tyget.

piddeman har satt dit lister och dörrfoder i sovrummet , så förutom smyglister till fönstret så är det bara ström kvar innan rummet är helt klart!!

i badrummet är all mjukfogning färdig och toasitsen är på plats :)

kommer inte på vad mer vi gjort så nu ska jag fortsätta hjälpa till på bygget. ha en fin söndag , adios

xoxo

Kommentera här: